söndag 30 juni 2013

Stockholm

Hemma igen från en helg i Stockholm. Har haft det väldigt bra, har hunnit med såväl avslappnande stunder i solen i gott sällskap som en hel del planering inför tågluffen vi åker på i augusti (i samma sällskap). Allt boende är t.ex. bokat nu. :) Katterna var ju med mig i helgen, och jag måste säga att de skötte sig exemplariskt hela resan - man skulle kunna tro att de inte gjort annat. Dock var de sjukt tunga att släpa på, så jag tror ändå inte att jag kommer att göra det till en vana att ta med dem.

Nu när jag kom hem så möttes jag av en överväldigande doft av muskotnöt. Väldigt underligt, tyckte jag. Kom så småningom fram till att källan till lukten var blommorna jag fick från jobbet förra veckan. De hade även slagit ut ordentligt och helt ändrat karaktär över helgen. Är det någon blomexpert som kan tala om för mig vad de stora vita är för sort? Det är de som luktar nämligen. Färgar av sig rött med pollen gör de också. :p

Vad är detta för en blomma månntro?

Jag och Eve the Pevsson väntade in övriga i solen på en uteservering.

Vi åt grillat i bersån.

Muuuummmmmssss.

Och utöver de smarriga jordgubbarna fixade jag lite hemmagjord glass till efterrätt åt oss. :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar