fredag 7 juni 2013

Mitt sommarlooov, så jätteskööönt mitt sommarlov ska bliii

Med tanke på hur mycket jag ligger efter med bloggandet så är det egentligen alldeles för sent på kvällen för att påbörja vad som borde bli ett mastodontinlägg... men det blir inte bättre av att jag skjuter och skjuter på det hela tiden heller, så what the heck. Vi får se vad det blir av detta.

Jag har precis bränt en hel massa pengar. Jag betalade just avgiften för återträffen vi ska ha (10-årsjubileum) i juli. Och dessutom bokade jag resan hem, vilket kändes onödigt dyrt med tanke på att jag bara kan vara hemma fredag-söndag. Utöver detta bokade jag också tåg till Stockholm helgen innan, då vi ska ha lite planeringshelg inför tågluffen i höst. Som tur var hittade jag en bortglömd resegaranticheck från SJ. :D I alla fall blir det Sthlm 28-30/6 och Malå 5-7/7. Vilket passar bra eftersom jag kommer att vara gräsänka under den perioden. Även C har nämligen bränt pengar ikväll och äntligen bokat sin USA-biljett. 18/6-22/7 blir han borta. Återstår att se hur jag hanterar ensamheten. Haha.

Ovanligt varmt i Lilla Skeppträsket. Badpremiär med papsen!


Annars är det faktiskt ganska mycket som har hänt på tiden jag varit AFK (away from keyboard, för er som inte är gifta med nördiga spelfanatiker). Jag har varit på min sista träff för lärarutbildningen, och haft slutseminarium för senaste C-uppsatsen. Det gick superbra, jag behöver knappt ändra något alls. Nu fattas bara att skicka in den - tror jag ska göra det imorgon - så kan jag titulera mig gymnasielärare. Nu tänker jag ju inte nöja mig med det, utan som ni vet har jag redan sökt mig vidare till nästa utbildning till hösten. Medan jag var hemma fick jag också beskedet att jag klarade antagningsprovet, vilket är så gott som en garanti för att komma in på programmet. Wehoo! Men lite användning får jag kanske för min lärarexamen ändå, för jag har även hunnit med att bli erbjuden ett jobb på en skola till hösten. Allt är inte helt klart än med kontraktskrivning och så, men det handlar i alla fall om 30% spanska så det kan bli ett bra komplement till studierna tror jag.

Från jobben jag har nu har jag i det närmaste tagit sommarlov. Sista läxhjälpen är gjord, och även sista vanliga lektionen på gymnasiet. Däremot fattas en del jobb fortfarande med de administrativa bitarna. Betygen ska sättas och böcker ska drivas in alternativt faktureras. Men nästa vecka upphör min anställning så innan den är slut bör allt vara klart. :p På måndag börjar även sommarkursen i japanska. Det ska bli väldigt spännande att se hur tufft tempo den har. Det blir verkligen en utmaning med alla dessa nya tecken som ska läras in! Men en rolig utmaning.

Annars har jag inte så mycket mer att berätta tror jag. Att vara hemma var underbart, jag hann träffa familjen (inklusive alla fyra syskon!) och en del vänner, även om det blev hektiskt ibland, haha. 28 grader var det dessutom, och det ledde till något så ovanligt som badpremiär i maj. Sedan jag kom tillbaka till Gbg har det också varit fint väder, och igår var vi på 25-årskalas hos grannen och blev bjudna på grillat och spelade spel. Inte illa! Nu ska jag gå och lägga mig, för imorgon ska jag stiga upp... och njuta av att vara mer eller mindre ledig. Aj lajk! Har sagt till C att om det är sol - vilket prognosen säger att det ska vara - så är det picknick som gäller och därmed basta. Finns det något bättre än sommar?! I think not! :)


Grillmiddag hos grannarna igår när Tobias fyllde 25.

Min mumsiga mat. (Alitterera mera!)

Vi spelade Smart Ass, Närdådå?, Sorry! och SkipBo. Vill minnas att jag vann en gång i alla fall? Men någon höjdarkväll resultatmässigt var det inte för min del. :p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar