torsdag 20 juni 2013

IKEA

Dagens IKEA-resa blev socialt och ehm... kommersiellt lyckad. Det kändes lite tokigt att gå in i en affär när solen sken från en klarblå himmel, men även om vi spatserade runt bland hyllorna ganska länge så hann vi även med en lång och härlig kaffestund utanför. Jag handlade för 547 kr och fick med mig det mesta från min lista - och lite till. Det jag inte hittade, och som egentligen var en av mina viktigaste punkter, var en ram till min scratch off-karta. Den har ett ovanligt format som inte verkar gå att uppbåda... Fast jag får skylla mig själv lite för att jag inte hade mätat den ordentligt, det hade kanske gått att lösa med hjälp av en passepartout. Men men, hindsight 20/20. Här är i alla fall några av sakerna som jag faktiskt (impuls)köpte:

6 glas för totalt 9 kr, en skål för 9 kr och en termos för 49... Emma tyckte den sistnämnda var sjuttiotalsaktigt ful, men jag blev lite kär i den. ;)

Utöver detta inhandlades också ett nytt lakan (vi har bara ett sen tidigare) samt vita rullgardiner som ska få pryda våra vardagsrumsfönster. Inte egentligen för att vara just prydnader, utan för att vi har så ruskigt varmt här i lägenheten på somrarna. Och inga persienner finns det... förhoppningsvis kan vita rullgardiner stänga ute åtminstone en del av värmen, utan att för den skull stänga ute allt för mycket ljus. Jag har dock inte gett mig in på att sätta upp dem än, eftersom jag vill minnas att det var en ganska krånglig process med dem vi satte upp i sovrummet. Kanske blir det morgondagens projekt. Fast jag har lekt lite hemmafixare även idag, men det sista av mina IKEA-inköp. Jag är riktigt nöjd med resultatet också faktiskt!

Lite mätning, lite borrning, lite skruvning och... voilà!

Du säger tavellist, jag säger kryddhylla.

Så mycket mer har jag inte hunnit med idag, bortsett från en promenad i kvällssolen. Men det är ändå mer än vad den här tjejen har gjort... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar