torsdag 13 juni 2013

Ny look

Jag tyckte inte riktigt om min förra header, så nu har jag gjort något åt den... dvs. bytt ut den helt. Den här var också ett hastverk, men jag gillar den bättre i alla fall. Får se hur långvarig den blir. Pillade med lite andra detaljer också, som fonter och grojs. Fast egentligen borde jag ha använt tiden till att plugga glosor... hehe.

Idag har varit en lång dag känns det som, eftersom jag påbörjade den redan 06.45. Finns det något roligare än att vakna upp, trött som... någon som är mycket trött... och upptäcka att det regnar ute? Jag trotsade busvädret och begav mig till mitt framtida jobb och skrev kontrakt där. Det kändes bra iaf! Efter det hann jag precis in till stan (utan att åka hem emellan alltså) i tid till första lektionen. Japanskan pågick till 12. Då hann jag åka hem och vara hemma i fem minuter (vilket var tillräckligt för att göra mig lite färdkost), och sedan bar det av igen. Denna gång för att följa C på första SFI-lektionen. Åt LCHF-macka och drack kaffe på bussen... haha.

Av någon anledning hade C blivit placerad i fel SFI-kurs, och det märktes verkligen när vi kom dit. Vi hade hoppats på att han skulle kunna prata med läraren bara, men vi blev tvugna att sitta med på lektionen i över en timme för att vänta på att han skulle ha tid att prata med oss. Vilket inte var så konstigt, förstås. I alla fall så var det väääldigt basic. Typ alfabetet. När det väl blev rast så fick C iaf veta att han kan få uppgifter att göra medan han är i USA, och att han då förhoppningsvis kan tenta av D-kursen direkt i augusti för att sedan börja med gruv direkt. Han fick med sig en massa papper och böcker, så det känns ju lovande.

Sedan vi kom hem har jag i alla fall inte gjort värst mycket. En promenad blev det, eftersom regnet faktiskt gav med sig och det blev riktigt fint. Sedan såg vi på Warm Bodies och unnade oss en lugn kväll i soffan. Nu blir det till att sova för min del, för jag börjar "tidigt" (halv tio :p) imorgon också. Får träna hiragana och glosor som kvällsläsning, så jag kan dem till proven på måndag resp. tisdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar