fredag 21 juni 2013

Midsommar

Inte en droppe alkohol har konsumerats denna midsommarafton, och lika glad för det var jag! Gladare till och med, speciellt såhär i efterhand. ;) Jag och Emma har haft en heldag med grillpremiär. Dvs. första gången i livet för oss båda som vi varit ansvariga för hela processen från början till slut. Och det gick finemang! Sen fixade vi efterrätt, gjorde blomsterkransar (av tveksam kvalitet, höhö) och hade allmänt trevligt. Här följer lite bilder från dagen:

Grillmästaren nummer 1! Kör den avslappnade stilen med kaffet i högsta hugg.

Kanske lite väl mycket yta på ett par av köttbitarna, men resultatet blev fantastiskt gott.

Middagen är serverad.

Mitt val för bästa posarbild med blomsterkrans... hehe.

Förutom kanske denna? Fast den var accidental, så det är inte riktig posarbild.

Bär, "crunch", grädde och hackad mörk choklad till efterrätt.Till vänster Emmas mjölkfria variant, och till höger min low carb-iga.

Trots att vi inte hade någon ståltråd tycker jag resultatet blev ganska lyckat... godkänt, i alla fall. 

För Emmas del gick det lite sämre. :p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar