måndag 24 juni 2013

Plus och minus

Jomensåatte... Idag började inte strålande då jag hamnade i biljettkontroll och fick böter. Kändes gaaanska onödigt, men egentligen kan jag inte opponera mig så mycket för jag var ju helt klart skyldig. :p Men sen blev det lite bättre, för vi fick tillbaka våra tentor på japanskan och jag hade fått VG på hiragana-kursen. Visserligen var den värd ett ynka högskolepoäng, men man får glädjas åt det lilla. ;)

Nu får jag väl göra en tidig kväll ikväll så jag kan stiga upp tidigare och promenera till skolan imorgon bitti. Haha. Man vill ju inte bli klassad som flergångsförbrytare. Funderade faktiskt på att släpa fram cykeln först, men dels är jag livrädd för att cykla här bland alla gardister och dels så var jag ner och kollade luft-läget och det var inte amazetastic. Tyvärr är jag för lat för att pumpa - i alla fall ikväll. Så det blir promenad som sagt, eller så får jag väl punga ut med de 24 kr det kostar att åka en enkel resa på sms-biljett. ;) På tal om överpris förresten så måste jag nog även investera i lite kurslittertur imorgon. Vi ska börja med kanji nu och det känns som att det kan behövas en bok till det, oavsett hur onödigt dyr den är. Meeen, jag har i alla fall mailat till försäkringsbolaget idag för att se om vi eventuellt kan få tillbaka lite pengar från dem för resestrulet som Cameron blev utsatt för. Fingers crossed!

Igår förresten, on a completely unrelated note, så hittade jag en ensam liten minikattbajs... i min säng. Precis när jag skulle gå och lägga mig också. Blev allt annat än nöjd, men som tur var var det en fastare variant som inte lämnade någon fläck alls på lakanet. Bytte självklart ut det i alla fall, och sov dessutom på Camerons sida som var garanterat fri från eventuella kvardröjande odörer... och idag har jag haft dörren till sovrummet stängd. :p

Hm, innan jag ger mig (känner att mina tankar är allt annat än samlade ikväll) så kan jag rapportera att projekt yoghurt 2.0 verkar ha gått ganska bra! Smakade lite när jag kom hem idag, och bortsett från att den är lite väl rinnig så blir det tummen upp. Jag hoppas att lite mer tid i kylen gör att slutresultatet blir aningen tjockare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar