tisdag 25 juni 2013

SciFi

Jag besökte den beryktade SF-bokhandeln idag för första gången. Mitt mål var att köpa kursboken Kanji Look and Learn, vilket jag också gjorde. Men jag fick syn på en del annat också som föll mig i smaken!

Som någon som anser mig vara ett hardcore Buffyfan får jag väl skämmas lite för att jag inte har läst serierna... men njae, det är inte riktigt samma sak. Inte mitt format, helt enkelt.

Team Spike är visserligen fel team... men rätt serie. "I aim to misbehave" kommer från en annan favvo, nämligen Firefly. Geeken i mig jublade. 

Men trots mina upptäckter som avbildats ovan kände jag mig inte hundra procent hemma i bokhandeln, troligtvis pga att klientelet i övrig bestod mestadels av piercade ungdomar med trasiga, svarta kläder och grön/lila hår. :p 

2 kommentarer:

  1. Alltså samma klientel som dina kursare på japanskan? ;) Är du säker på att du ägnar dig åt rätt saker över sommaren? Du kanske blir grönhårig du med! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag har haft både grönt hår (pga ärg från ledningar i vattnet) och lila hår (pga misslyckad toning), så egentligen är jag nog av samma skrot och korn. Lika bra att komma ut ur garderoben och acceptera mitt öde! Ansiktspercing och inköp av helsvart outfit blir nästa steg. ;)

      Radera