fredag 7 juni 2013

Upp och ner

Jag kan verkligen inte beskyllas för att vara morgonpigg, men trots det så får jag väl ändå säga att förmiddagen normalt sett är den tid på dagen då jag är som mest produktiv. Även om jag gillar kvällar så har jag sällan någon ork eller motivation att faktiskt ta itu med något då. Men senaste dagarna har det här inte stämt alls. Jag har spenderat mornarna med att göra just ingenting. Jag har inte ens tagit mig ut i solen förrän en bra bit efter lunch. Däremot har jag, två kvällar i rad nu, jobbat som en galning mellan typ kl 21 och midnatt. Dels är det uppsatsen som fått sig en sista redigering (ska skicka in den imorgon, bara jag får veta vad jag ska skriva på titelsidan), och dels så har jag lagat och sytt om lite sommarkläder. För hand, för symaskinen som min moder så snällt köpte åt mig är fortfarande i norr. Men det är inga stora projekt, så det har gått bra ändå. Shorts måste ju förresten vara det bästa, skönaste och mest praktiska plagg som någonsin uppfunnits?! Jag vill aldrig ha på mig något annat! Efter ikväll kommer mitt utbud att vara tre par rikare, så nu är det bara att hålla tummarna för att även vädret fortsätter vara shortsvänligt.

Pizza och sallad till picknick-middag i parken...

...och sedan lite efterrätt på det! (Var meningen att såsen skulle ringlas vackert, men den han bli lite för tjock... hehe)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar