söndag 9 juni 2013

Gurgel

Kvällens aktivitet har varit japanska med hjälp av Rosetta Stone. Det är bra för att nöta fraser och hiragana, men ack så frustrerande när det kommer till speaking-delen. Jag brukade mobba Cam när han gjorde det och antyda att det nog var hans bristande uttal på svenska som gjorde att han hade problem... men seriöööst! Det handlar om ENSTAVIGA ord, och jag kan säga dem 50 gånger utan att få rätt! Jag skiter i att det blir rött tillslut och använder mig av skip-knappen. Bakläxa på voice recognition-funktionern, Rosetta!

I övrigt kan dagen sammanfattas som följer:

Promenad i det härliga vädret som denna morgon (ok, sena förmiddag...) bjöd på.

Frunch.

Picknick på Ramberget med Kamerun. Fiiint väder!

Jag hade på mig mina nya skor som jag fyndade för 25 spänn på loppis i Malå...

...och mitt nya fina sommarlinne som jag köpte tidigare idag, när min promenadrutt som av en händelse gick förbi H&M. ;)

Vi grillade oss lite middag med hjälp av en engångsgrill som vi ändå hade liggandes.

Allt var frid och fröjd till dess att även Cameron blev utsedd till middag av några ytterst fräcka myggor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar