måndag 27 maj 2013

Mera mat-prat

Det blir mycket mat här på bloggen, både ord och bilder. Men det får ni leva med, för det beror på att jag tycker mat är vansinnigt trevligt och roligt att både tillaga och äta. ;) Igår gjorde jag och C någon slags variant av tapas, vilket blev väldigt lyckat... men tyvärr lyckades jag inte ta några smickrande bilder på det hela. Men det var lite grillat, lite squash-/auberginegratäng, rödbetor med fetaostkräm, guacamole, brie... lite smått och gott, helt enkelt. Dagens frunch lyckades jag i alla fall föreviga. LCHF måste ju typ vara det bästa som har hänt människan? Tänk att kunna äta världens lyxigaste pancake och odla magrutorna på samma gång? I love it. :) Och nu till middag svängde jag ihop en "pasta" (med vitkål som substitut) med en kycklingsås med basilika, citron och vitlök. Sjukt gott, om jag får säga det själv. Och det får jag ju!

Annars har dagen bestått av blodprov, lite sol, lite jobb, lite tvätt och lite japanska. Håller på att fixa Rosetta Stone nu till min dator, vilket förhoppningsvis ger ett bra komplement till podcasterna för att få kläm på skriftsystemet också. Imorgon blir det till att börja förbereda för resan hem. Först och främst med att stiga upp tidigt, eftersom jag som vanligt tar gryningsflyget norröver på onsdag och vill ställa om lite gradvis. Sedan ska det packas också, och så måste jag om på jobbet en sväng och kopiera uppgifterna som ska göras de lektioner jag är borta. Sen blir det nog till att besöka en studievägledare tillsammans med C, eftersom han har lite funderingar. Och slutligen lite jobb på kvällskvisten. Nu ska jag hämta sista tvättomgången, sen krypa till kojs. Konban wa!

Bild från igår när Kira och grannkatten Sheldon fick träffas ute i trädgården. Sheldon var dock lite för upptagen med att vara skeptisk mot vinden och allt annat okänt för att orka bry sig så mycket om Kiris.

Frunch i det gröna! Pancake med jordnötssmör, chokladsås, bär och valnötter.

Citron- och basilika"pasta". Var även tvungen synda lite med ett halvt glas rött fast det är måndag, efter att grannen tipsat om att blanda det med coca cola (zero)... tyckte det lät skumt, men det blev riktigt gott faktiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar