lördag 4 maj 2013

Nu gäller det

Jag ligger före i planeringen! Så skönt! Igår jobbade jag på med uppsatsen en stund på morgonen och en stund på kvällen, och bortsett från några mindre justeringar som fortfarande behöver göras så kom jag faktiskt väldigt långt i arbetet. Och betyg och bedömning har jag också gjort klart, bortsett från kamratbedömningsdelen som jag såklart måste vänta in. Det innebär att jag kan använda min lediga tid till att rätta nationella istället, weehoo! (Ok, inte helhjärtat weehoo, men bra att jag kommer att ha mer tid till det i alla fall.)

Igår åt vi även middag ute tillsammans med Emma och Tobias. Vi hade bokat bord på en spansk restaurang vid namn Mañana, där det serverades tapas. Mums, vad gott! Perfekt när man LCHF:ar, eftersom man plockar ihop flera smårätter själv. Efter maten blev det lite kaffe på Condeco också, innan vi vände hemåt eftersom det var hockey eller nåt sånt där flum på tv. ;) Och sen blev det strömavbrott i hela kvarteret, haha. Jag kom förresten fram till att jag måste starta eget café med LCHF-fika, för det är verkligen omöjligt att fika något annat än kaffe/te när man är på stan. Urtrist att de kan erbjuda glutenfritt, laktosfritt, fair trade, veganskt... you name it. Men inte low-carb. :/

Bord fullt med tapasrätter på Mañana.


Mina val: serranolindad sparris, halloumi med körsbärstomater och spansk köttfärsgryta.

Jag och Emma hann även med en promenad till Göteborgs Universitet och Humanisten, där vi satte oss vi dammen en stund och drack lite kaffe. Syftet till promenaden var att jag skulle ha lite koll på läget inför idag, eftersom jag om ungefär en timme ska bege mig tillbaka dit för att genomföra antagningsprovet till masterutbildningen! Fem timmar håller provet på, och det innehåller sex olika delar. Två om svenska skrivregler och liknande, två delar engelska och två delar spanska. Eftersom provet är väldigt avgörande för min framtid känns det lite smått nervöst... men who am I kidding, språknörden inom mig jublar över utsikten att få spendera min dag på det här sättet! ;)

Dammen vid Humanisten.

2 kommentarer:

  1. Jag håller alla tummar! Hur lång tid tar det innan du får veta om du är antagen... undrar mamma!?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Antagningsbesked i juli... men provresultat innan dess! Vet dock ej när.

      Radera