söndag 26 maj 2013

Urgaburga

Frågan: Vad krävs för att föra över nya musikfiler till en iphone utan att radera allt som redan finns på den?
Svaret: Mer tålamod än 253 småbarnsföräldrar, en jäkla massa googlande, 3,5 timmars envist kämpande och lite våld.

Jag har, efter en lång och inte allt för underhållade process, lyckats få ljudfilerna till hela säsong ett av japanska-kursen in i min mobil. iPhone är ju en himla fin manick när du använder den med en och samma dator och har all sin musik samlad där. Men gud nåde om du någon gång vill byta dator! Nä, si det går inte. Då får du vackert börja om med musiksamlandet, eller nöja dig för alltid med det du redan har. Eller så kan du, som jag, ladda ner Sharepod och överföra åt andra hållet, från mobilen till datorn, för att sedan kunna synkronisera. Men Sharepod vill gärna ha betalt av dig också, och för att du ska bryta ihop och gå med på det påminner de dig om möjligheten att registrera sig och slippa reklam efter var tionde överförda sång. Vilket blir ganska många gånger när det är drygt 600 sånger att flytta... Urgh. Men nu är det gjort, och nu finns allt i biblioteket i iTunes så nu borde jag äntligen kunna skaffa ny musik på ett smidigt sätt precis när jag vill. Ja, tills jag byter dator igen alltså.

Nu ska jag gå och lägga mig tror jag. Ska "schnäpp om" på Sahlgrenska imorgon förmiddag och lämna lite blod, på doktorns order. Nyaste doktorn jag träffade tyckte nämligen det var lämpligt att kolla levaxindosen var åttonde vecka... till skillnad från en gång om året, som tidigare direktiv har varit. Jag har varit en riktigt frekvent sjukhusbesökare i år, av både den ena och andra anledningen. Inget allvarligt alltså, men ändå så pass att jag nu med stormsteg närmar mig frikortsgränsen! Det är definitivt första gången för min del. Och förhoppningsvis den sista också, haha. Men jag får väl passa på att göra en riktig upprustning av hela min hälsa i år då, om det nu blir gratis. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar