lördag 25 maj 2013

Ledigt. Helg. Grillat.

Ledigt. Helg. Grillat.Three of my favorite things. Helg betyder inte automatiskt ledigt när man som jag kombinerar jobb med distansstudier. Men nu när terminen börjar närma sig sitt slut så kan jag faktiskt unna mig att vara mer eller mindre overksam (har dock rättat några sent inlämnade uppgifter idag) såhär en lördag. Och vilket bättre sätt finns att fira än med lite grillning?! Tyvärr har både jag och C varit ganska krassliga idag. Lite återfall av förkylningen: jag har varit hes som en kråka, och han har haft ont i huvudet. Men vi repade oss mot kvällen, och grillade som sagt. Och dessutom lyxade vi till det med både vin, Irish coffee och efterrätt. En riktigt härlig försommarkväll har det varit. :)

Riktigt overksamma var vi dock inte under dagen heller. Vi fick äntligen upp våra bröllopsfoton på väggen, vilket krävde lite tankearbete för att få det jämnt och fint, haha. Jag var även ute på promenad tidigare, och utnyttjade tiden till att lyssna på en podcast med japanska-lektioner. Nu har jag lärt mig säga "godmorgon", "hej", "godkväll", "jag heter Linn", "trevligt att träffas", "här är en gåva till dig", "tack" och "varsågod". Bra början, i alla fall. ;) Jag vill ju helst vara mer eller mindre flytande innan jag börjar på nybörjarkursen om några veckor, haha. Får nog lyssna på några lektioner till innan dess. Men det jobbigaste är ändå att de inte har samma alfabete som vi. Och inte nog med det, de har hela TRE olika sorters tecken. Vidlyftigt, kan man tycka.

De riktiga latmaskarna i det här hemmet.

Väggen före bröllopspimpningen.

Väggen efter bröllopspimpning.

Såhär blev resultatet på avstånd.

Dagens frunch. Pones igen, och så lite ägg och grojs. Gött. Kanske inte helt svårt att gissa vilken som är min och vilken som är Cs om man känner mig någorlunda..?!

C ville ha rödvin. Expert som jag är gjorde jag mitt val baserat på... *trumvirvel* ...den fina solrosen.

Lite Irish Coffe blev det också. Väldigt gott, och otroligt lätt att anpassa till LCHF.

Brownies till efterrätt. Bästa receptet jag testat hittills!

2 kommentarer:

  1. Hur är det med socker i dessa brownies?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Minimalt. Det socker som är i kommer från den mörka chokladen. Däremot har jag använt sötningsmedel, så det beror på vad du har för inställning till det? Men det kan man säkert ersätta. Jag mailar receptet till dig. :)

      Radera