måndag 6 maj 2013

Ambivalent deluxe

"My feelings are intense but changeable" hade verkligen kunnat vara mitt motto. Min hjärna kan uppenbarligen inte bestämma sig för ett humör och hålla sig till det, utan det växlar hejvilt mellan allt från "GAAAAH!" till "förnöjsam liten suck". Tack och lov är de goda stunderna längre och betydligt mer frekventa. ;)

Bra saker: sommarväder, massvis med fina människor i min närhet (varav jag fått/kommer att få träffa fler långväga i dagarna), världens bästa man, jag mår bra, jag trivs med mitt liv i största allmänhet... egentligen är listan ändlös!

Dåliga saker: nationella prov som ligger på hög, lite mer jobb än jag kan hantera just nu (även om jobb annars är något jag är tacksam för också), en bortglömd räkning som tittade fram ur en pappershög...

Men räkningen har jag tagit hand om, så den lämnar jag härmed bakom mig. Och nu innan jag lägger mig ska jag lyssna på Skolverkets cd med exempel från muntliga nationella. Imorgon förmiddag ska jag ta mig an så många skriftliga jag bara hinner innan lunch, då blir det sol och picknick med Lovisa och sen får vi se om jag orkar göra mer innan jobbet kl 17. Faktiskt har jag några lediga dagar i veckan, så om jag betar av rättningen så gott jag kan tror jag att jag kommer känna lugnet på ett helt annat sätt när monsterjobbveckan drar igång (med tjuvstart på söndag). Några timmar om dagen får det bli, för jag tänker ändå unna mig att vara ute om det fina vädret fortsätter, och umgås med Lasse som kommer hit imorgon kväll för att hälsa på i nästan en vecka. Det blir vad man gör det till! Och i juni blir det lugnt och skönt. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar