torsdag 9 maj 2013

Men gu ändå se schönt

Jag rättade just det sista av de skriftliga nationella. Den lättnaden jag känner... priceless. Nu återstår muntliga (som det fortfarande är några som inte har gjort) och hör-/läsförståelsen, som görs 15/5. Men de är mycket lättare att rätta, så det känns inte alls lika jobbigt.

Livet känns överhuvudtaget ganska skönt. Sommarvärmen har anlänt Göteborg, och vi hade ett par riktiga kanondagar i början av veckan. Lovisa var här på besök och gjorde mig sällskap en eftermiddag. Vi promenerade ner till älven och satt där och åt lunch, solade och pratade. Sen fick vi ytterligare celebert besök senare samma kväll i form av Lasse som anlände från norr. Jag var tvungen att jobba igår, så då fick han och C roa sig bäst de ville (de gick på Rusta och köpte en grill). Själv blev jag regnad på, och det var ungefär det mest spännande som hände den dagen. :p

Regnjackan hjälpte inte mycket mot blöta ben och fötter när det bara öste ner...

Idag har jag däremot varit ledig, och vi har hunnit med en joggingtur (jag, Lasse och Vanessa - trevlig med sällskap som omväxling!) och lite shopping. Både jag och C fyndade lite kläder, men faktiskt även en del andra pinaler som var mycket välbehövliga och sedan länge införda på "borde inhandlas"-listan. Sedan åkte vi hem, lagade till ännu en gomiddag i en lång rad av gomiddagar, och spelade lite Chicago. Mycket lyckad dag, på det stora hela. Och jag är ledig nu i två dagar till. :)

Hemkomna från shoppingen satt vi ute en stund och njöt av att solen behagat titta fram igen.

Mina fynd. Tre tröjor från H&M, ny screen protector till mobben och en mascara. Schpännande se naanting! Hehe.

Dessa batteridrivna "spotlights" inhandlades på Claes Ohlsons för 79 kr. Perfekt för att ljusa upp vår dunkla "matsalshörna" en aning! 


 På tal om mat(salshörnor)... gårdagens middag blev hemmagjorda burgare. Min serverades med egenhändligt bakat lchf-bröd, rättikapommes och en dressing gjord på creme fraiche, sambal oelek och vitlökspulver. Inte äckligt!

Dagens: creamy chicken spinach lasagna. En favorit i det här hemmet. Jag bytte ut pastan mot äggplanta. 

Detta var min frunch, lchf-våfflor och -mackor. Efter att ha tryckt i mig detta trodde jag aldrig jag skulle vilja se mat igen, much less äta middag... men se det gick fint!

2 kommentarer:

  1. Man kan alltid äta lite till... :)

    SvaraRadera
  2. Så skönt med den där känslan av att få pricka av på göra-listan! Unna dig nu att njuta mellan varven så att du orkar med nästa veckas jobbanhopning! Kram från mamma

    SvaraRadera