måndag 13 maj 2013

Breaking News

Oj, vad jag har varit frånvarande här på senaste tiden. Får bli lite sammanfattningsaktigt då. Sedan jag skrev sist har vi haft det ganska härligt. Sol och grillning! Lasse var ju fortfarande här, han åkte först imorse. Emma kom också hit och åt. Det blev fläskytterfilé, halloumi och... eh... lätt flamberade grönsaker. Det var inte riktigt meningen, men de gick ganska bra att äta ändå. :p Smakade lite sot bara. Sen spelade vi lite beer pong bland annat, och pratade och hade det trevligt.

Lördagen var lugn, jag jobbade lite (hemma - rättning etc.) men annars blev det mest en slappardag. Och i söndags jobbade jag också, och idag har jag jobbat heeela dagen på flera olika jobb. Så det har inte varit så mycket fritid för min del. Men igår hann vi faktiskt med ett biobesök också. C har tjatat och tjatat på mig om att jag måste följa med och se den nya Star Trek-filmen, och igår var dagen D. Jag blev inte så värst impad faktiskt, men det hade jag inte väntat mig heller. Fast det var inte tortyr heller... bio är ju trevligt i sig.

Imorse överraskade jag alla (myself included) genom att frivilligt stiga upp kl. 8 såhär en måndagsmorgon och bege mig ut på en löptur med en avstickare till träningsanläggningen i parken. Gjorde lite chins (jag klarar en och en halv typ... hehe) och sprang sedan hem och spände mig framför spegeln i en halvtimme. :p Såg tydlig antydan till bicep. Jäsingen sicken biff jag kommer vara innan sommaren. Mohahah. Ni kanske får se en spännisbild nån dag. ;)

Kött, fetaostsallad, vitlökssås, halloumi och oavsiktligt flamberad sparris, squash, aubergine, paprika och lök. ;)

Proffslaget.


Motståndarlaget. (Som tyvärr vann, på nåt vänster...)

Soool och vackra körsbärsblomster. I love it!

Star Trek Time!

Från morgonens träningspass. Gjorde lite chins här under en paus i min lilla löprunda (bara ca 5 km... men spurtade typ 2 km till ikväll i regnet för att hinna till en buss, haha).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar