onsdag 1 maj 2013

A lot on my plate

Sho bre. Idag har jag gjort lite bra saker, men kanske inte precis det som jag borde ha ägnat mig åt. Vilket orskar mig en viss känsla av stress... Jag har fått ganska mycket jobb nu i och med nyanställningen. Vilket är något mycket positivt, såklart! Men i bakhuvudet finns också vetskapen om att jag har ganska många andra responsibilities också. Uppgifter ska göras klart till betyg och bedömning (vilket är vad jag maskade bort idag), jag måste genomföra kamratbedömningar och bearbeta min egen text utifrån desamma. Jag idag också har fått tillbaka min uppsats ytterligare en sväng, med kommentarer från handledaren... superbra kommentarer, men detta innebär ju också att jag måste sätta mig ner och bearbeta åbäket nu igen. Och till råga på allt är det nationella prov-tider, plus att en massa restuppgifter säkert kommer droppa in mot slutet av terminen. Maj blir en hektisk månad, minst sagt! Men det är bara att härda ut så blir det lugna gatan sen i juni. ;)

Istället för att pluggandet har jag i alla fall ägnat dagen åt en liten löptur och diverse matlagningsprojekt. Det blev köttfärsbiffar, trots att det inte var så länge sen sist. För, let's face it, köttfärsbiffar är sjukt goda. Och om jag får säga det själv så är jag ganska bra på att fixa dem. Sen har jag bakat mer fröknäcke också, och de tog hela fyra timmar i ugnen den här gången innan de äntligen hade torkat ordentligt. Men den som väntar på något gott... det blir definitivt mackor till frunchen imorgon. :) Förresten har C kapitulerat nu och annonserat sin avsikt att återvända till LCHF-kosten. Moahahaha, jag får kämpa hårt för att inte sjunka till en petty "my diet is better than your diet"-nivå. :p Blir i alla fall bra när vi kan äta samma mat igen, för lite onödigt och tidskrävande känns det ju att laga till två olika versioner av allting... Nu kämpar han på för att tömma förråden av bröd, pasta och potatis bara.

En annan, mindre trevlig nyhet rörande C är att han blev struken från precis alla sommarkurser han hade sökt, eftersom samtliga kräver grundläggande behörighet. Vilket han har - nästan. Med ett litet, men ack så avgörande, undantag - gymnasiebetyg i svenska. Jag fattar inte att inget endaste universitet erbjuder en sommarkurs som också kan läsas av utbytesstudenter and the like? Helt sjukt. Frågan är nu hur vi ska planera upp vår sommar, för ingen kurs innebär inget CSN såklart. Jag har ju jobb och så, så det är inte panik. Men jag vet inte om jag tycker det känns så himla kul att betala all hyra själv etc. C vill ju åka hem till USA en längre period... men inget är bokat än, så vi får väl se hur vi får anpassa våra planer. Jag kom för övrigt in på både japanskan och webdesign-kursen jag hade sökt, men jag vet inte om jag faktiskt kommer läsa dem. Efter fem år med sporadiskt studiestöd har jag inte så många CSN-veckor kvar att jag kan slösa med dem hur som helst, och så tror jag att det schemamässigt blir svårt att få ihop i alla fall japanskan med mitt jobb. Det andra är en distanskurs så den kan jag ju läsa ändå om jag känner för det.

Nä, klockan är bara 22, så än är det väl inte för sent för att plugga lite? Jag ska läsa igenom det jag har skrivit i alla fall. Kanske får det duga som det är. Det ska ju ändå omarbetas så småningom... Suck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar