onsdag 15 maj 2013

Dravel i vanlig ordning

Började dagen med att bli utskälld för något jag inte gjort mig skyldig till, vilket jag sedan kunde bevisa att jag inte var skyldig till... Victory! Så det var både en bra och en dålig början, kan man väl säga. ;) Egentligen har väl inget direkt extraordinärt pågått idag, utan det har varit mathandling, jobb och vardag, helt enkelt. Snodde ihop en egen, förbättrad variant av Västerbottenspaj till middag också. As of idag har C officiellt bytt tillbaka till LCHF även han, så nu blir det kanske lite mer energi nedlagd på matlagningen igen i och med att vi äter samma sak. Imorgon är jag ledig, så då blir det en hel del bakning har jag tänkt. Både till C som är brödälskare, och till mig själv eftersom jag behöver något som är lätt att ta med i helgen när jag åker till Malmö/Köpenhamn. Hade helt förträngt den resan faktiskt, men det blev ju en trevlig "överraskning" när jag kom ihåg den igen. ;) Imorgon ska jag även leta fram någon glammig outfit att packa med, för är det Eurovision så är det!

Annars har jag inte så mycket att säga, förutom att jag körde lite yoga idag och att det väl gick sådär eftersom mitt tålamod brister när jag inte är någon yogimästare, hehe. Så det fick bli en promenad med Emma sen istället. Nu tror jag att jag måste ge mig, för jag bloggar från sängen och C ligger bredvid och suckar irriterat över att knapprandet på tangenterna gör att han inte kan sova. :p Godnatt alla.

Mountain Pose. Tror jag? Ser jag proffsig ut eller? :p

"Västerbottenspaj" med LCHF-botten och tillägg av broccoli och kassler. Till detta en röra med avokado, soltorkade tomater och fetaost samt en sås gjord på creme fraiche och pesto. Gött!

2 kommentarer:

  1. Med så mycket godis i pajen så måste det bara bli "la gött"
    Kram pappa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är la svårt att misslyckas då. ;)

      Radera