måndag 22 juli 2013

#Hisingenftw

Ok, så det här med skottlossning nästgårds är kanske mer skrämmande än spännande... men som tur är händer det inte precis varje dag, och jag tycker ändå att Hisingen är ett fantastiskt fint ställe att bo på. Idag gjorde jag slag i mina planer om att besöka Hisingsparken, som faktiskt är Göteborgs största park och som dessutom råkar ligga bara 2-2,5 km från mitt hem. Jag kan inte för mitt liv förstå varför jag inte kommit mig för att gå dit tidigare. Det var verkligen jättefint! Jag gick runt ett bra tag och utforskade olika stigar, och fick stundtals den där riktigt härliga skogskänslan. Dels var stigarna rätt avskilda från bebyggelse, och dels var betydligt mer glesbefolkat än i t.ex. Delsjön (där motionärerna duggar tätt). Väldigt mysigt sätt att spendera förmiddagen, får jag säga. Det blev en promenad på ganska precis två timmar innan jag var hemma igen. Mycket härligare att gå i skuggan av träden också, när det är så här varmt.

Jag försökte sola en stund i parken också på eftermiddagen, men det var outhärdligt. En timme höll jag ut, men speciellt skönt var det inte utom kanske de första två minuterna. :p Mitt kaffe med Emma blev inställt eftersom hon hade ont i magen, men jag träffade andra Emma (grannen) ute på gården en stund istället. Kira fick följa med ut också, och det gör ju alltid henne glad. Vi hittade en odlingslåda fylld med jordgubbsplantor. Osäkert om gubbarna var till för allmän förtäring, men jag snodde i alla fall med mig två stycken hem och de var delikata!

Nu har jag precis pratat med Cameron en stund. Han är på flygplatsen i Charlotte, North Carolina. Imorgon kl. 11 anländer han Götet, min lilla (ganska stora) loverboy. :) Jag ska försöka klura ut något gott att laga till honom när han kommer hem, är ju skyldig honom en födelsedagsmåltid. Själv är jag sugen på pancakes, men jag vet inte om det är tillräckligt festive for the occasion? :p Annars för jag väl servera det till lunch och sedan göra något finare till middag. Hä bli no nån rå.

Bilder från idag:

Willkommen.

Slätta damm.

Off the beaten track.

Barn och änder.

Blomsteräng.

Försök till att fota bäck och ormbunkar. Blev inte så tydligt.

Klippvägg där kända personer som besökt parken ristat in sina namn. Ryding och Ibsen var med, bland annat.

2 kommentarer:

  1. Oj, det ser verkligen inte ut som en stadspark! Måste vara jättestor! Härligt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, helt underbart. :) Längsta motionsspåret är drygt 11 km tror jag, och det räcker ju gott! Det känns mer som ett naturområde än en park.

      Radera