torsdag 18 juli 2013

Oh yeah baby

Det kändes som att det gick riktigt bra på tentan idag faktiskt. Det var inget som jag kände att jag gjorde fel på eller var osäker på, varken när jag satt där och skrev eller när jag sedan diskuterade med kurskompisarna. Så har jag inte gjort allt för många slarvfel (nåt lyckas man väl alltid få med) så kan det nog ha gått vägen. Hoppas det känns lika bra imorgon! Jag har i alla fall repeterat allt vad jag har orkat ikväll, men i ärlighetens namn var det inte så mycket. :p Jag har lite för stor tilltro till att jag ska kunna det ändå.

Istället har jag ägnat min tid åt att steka köttbullar till ett helt kompani. Jag hade köpt en sån där storförpackning med köttfärs, ett helt kilo. Nu gjorde jag inte köttbullar av riktigt allt, men en hel del blev det i alla fall. Och eftersom vårt kök inte är utrustat med fläkt luktar nu hela lägenheten (och yours truly) stekos som bara den. Kul jul. Gott blev det i alla fall!

Var även ute ett par-tre timmar efter att tentan var avklarad och hängde i en park i stan med Eve the Pevsson. Blev lunch i det gröna och lite stekande. Jag håller på att vara ganska brun nu faktiskt, om jag får säga det själv. Och det får jag väl. Jag kommer lätt att bräcka Cameron, även fast han är den som befunnit sig i tropiskt klimat i en dryg månad. Fast så är det alltid. Det är väl inte helt rättvist för honom att göra en direkt jämförelse, eftersom han är begåvad med irländska ginger-gener. Själv har jag ju på något vis lyckats få en kombination av solälskande pigment och blondinsvall. Win.

Aja, nu ska jag gå och lägga mig så jag är pigg och kan prestera på topp imorgon. Ska bli outsägligt skönt när tentorna är överstökade och jag får lite ledigt i sisådär en månad!

Mitt fina kladdpapper från dagens tenta.

En sista genomgång av alla kanji inför morgondagen.

Mmm, köttbullar! Med böngroddar som spaghettisubstitut.

Dagens lunch-Linn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar