söndag 30 oktober 2011

Det var en gång en latmask

Jag sitter och tittar på fredagens idol, för i fredags var jag upptagen på annat håll. Faktiskt har hela helgen varit fylld med aktiviteter, utom just idag då jag har slagit alla rekord i lathet. I fredags var det after work med jobbarkompisarna. God mat på hotellet som följdes upp med att några av oss satt hemma hos en kollega i några timmar och surrade. Dock var jag lugn och skötsam och begav mig hemåt vid midnatt, eftersom jag och Vanessa bestämt att det var dags för en shoppingresa till Skellet dagen efter. Det blev en lyckad resa, med ingefärskyckling och många fynd. Jag hittade en ny vinterjacka, fyra tröjor och ett par jeans för totalt 800 kr... då kan man känna sig rätt nöjd, tycker jag.

På kvällen när vi kom hem var det bara att duscha och snygga till sig, för sedan var det dags för utgång. I denna lilla håla finns inte så många ställen att välja på, men pizzerian hade öppet till 1 och det var trubadur och hela köret. Trevligt. Dock så hade det nog suttit fint med ett glas vatten emellanåt, för imorse kändes allt rätt segt. Hela förmiddagen var vi (framför allt jag) riktigt, riktigt lata. Men kl. 15 var vi bjudna på paltkalas hos pappa (mycket bättre än tårta!), så vi begav oss till Näsliden en sväng. Det satt fint med två paltar i magen, speciellt eftersom det enda jag hade ätit tidigare under dagen var en rostad macka... voj voj, är huvudet dumt så får kroppen lida. Ikväll har jag tagit mig i kragen och gjort färdigt en skoluppgift. Inte för det kändes det minsta inspirerande, men deadline var satt till kl. 22 ikväll så jag hade inte så mycket val. Skönt att ha det gjort i alla fall, för nu är nästa deadline först om 2 veckor så jag kan nog faktiskt unna mig att ta lite ledigt. Nu ska jag fortsätta titta på idol, om min man behagar komma tillbaka från köket.

4 kommentarer:

  1. Men så roligt att pappa bjöd på palt (=ironiskt uttalande av paltkokerskan)!

    SvaraRadera
  2. Men faktiskt så skrev jag ju inte att det var pappa som bjöd på palt, bara att vi var HOS honom. Och det var ju hans födelsedagsfirande, i alla fall för oss som redan firat dig. Sådetså. :p

    SvaraRadera
  3. Å andra sidan rev jag potatisen samt tärnade fläsket m.m.

    SvaraRadera
  4. ...men den sista viktiga touchen...

    SvaraRadera