onsdag 19 oktober 2011

Half of a Yellow Sun

Gaaah, så lång tid det tog att få designbytet att funka den här gången. Inte lätt när picasa envisas med att komprimera bilder till oigenkännlighet... fult och "pixligt" kan jag bara inte acceptera när jag lagt ner en massa arbete på redigering. Eftersom jag inte lyckades hitta några vettiga inställningar för uppladdning heller så slutade historien med att jag tappade tålamodet helt, sa bye bye till picasa och skaffade mig en flickr istället. Då blev det genast mycket finare. :)

Teknikens ovilja att samarbeta till trots så har det varit en bra dag. Jag har ganska trevligt schema på onsdagar, och dessutom så har jag börjat beta av punkterna på min fruktade lista. Det verkar lösa sig med körkortstjafset. Och så var jag och Cam ute på lite jobbsökarfärd, som visserligen inte gav så mycket resultat (utom en del vik, kanske) men som i alla fall var ett steg i rätt riktning. Och sen var vi förbi hos syster Jenny och fikade, och det är ju alltid trevligt. :)

Nu ska jag ins Bett gehen, ikväll i sällskap med En halv gul sol.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar