tisdag 18 oktober 2011

I'm a leaf on the wind, watch how I soar

Min "att göra"-lista är ungefär 500 mil lång just nu och det känns inte helt bra. När jag får för mycket att göra och att tänka på så blir jag handlingsförlamad och ägnar all min tid åt att tycka synd om mig själv istället för att faktiskt börja beta av punkterna. Men jag kan inte låta bli att tycka att lite självömkan ändå är befogat. Lyssna bara på det här:

Cameron har börjat jobba på att ta svenskt körkort, som jag har nämnt tidigare. Igår var han iväg och gjorde halkbanan. Idag ringde de från körskolan och sa att hans resultat där inte kunde registreras för han har inte ansökt om körkortstillstånd. Sånt fanns inte på min tid, så därför hade jag ingen aning om att det behövdes. Men hur som helst så gick jag in på korkortsportalen.se för att fixa det direkt. Fyllde i formuläret, klickade på skicka... och möttes av meddelandet "Du kan inte göra detta. Var god ring *infoga nummer här*". Jaha... sen så behöver han tydligen ha en svensk legitimation för att få göra teoriprov. Men från banken kan man inte få ett id utan att ha ett id... och från skatteverket kan man bara få ett om man gör ett personligt besök. Och hur många skatteverkskontor finns det i Malå? Alternativ tre är att jag kan ansöka om att få legitimera honom, men då måste jag följa med när han ska göra provet och alltså ta ledigt från jobbet den dagen. Och jag har inte heller någon giltig legitimation, i alla fall ingen där det står mitt nya namn... så nu kom jag plötsligt ihåg att jag måste fixa nytt körkort och nytt pass också. Och så måste Cam skicka in ett synintyg, som han har blivit lovad att få gratis av gubben som gjorde hans synundersökning härom veckan. Bara det att han jobbar på synvårdsbussen som kan vara lite varsomhelst i Norrland och gud vet om den kommer till Malå i tid för att få ihop pappersexercisen...

För att klaga ytterligare lite om något orelaterat så är jag svintrött för att jag vaknade mitt i natten igår och låg vaken i nästan två timmar för att jag hade restless leg syndrome i hela kroppen. Kunde inte hitta nån ställning som var bekväm i mer än en halv minut och snurrade fram och tillbaka från 1 till 3 ungefär. Provade allt från pausgympa till ipren, till en banan, till en tråkig artikel om ekonomi... Var sådär lagom pigg när väckaren ringde i vanlig tid imorse.

MEN. On a happier note så har jag gjort en sak idag som jag är ganska stolt över mig själv för att jag gjorde. Nåt bra, eller i alla fall början på nåt bra. Fast vad det var tänker jag inte tala om. Pilutta er. :p Peace out, nu ska jag ta igen min förlorade sömn. Förhoppningsvis utan "myror i brallan".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar