lördag 8 oktober 2011

Mycket bra

Idag kom jag mig äntligen för att springa skoljoggen-rundan, något jag tänkt göra ända sedan det faktiskt var skoljogg (för ganska exakt en månad sedan). Mitt mål var att ta mig runt på mindre än 40 minuter, och det lyckades jag med. 39.27 blev det, på ca 7,5 km. Det innebär att jag hade fått stryk av ganska många men hade slagit betydligt många fler. Jag ska kolla de exakta tiderna de andra hade på måndag... och faktiskt så hade jag ju ingen draghjälp utan fick springa helt för egen maskin! I alla fall så var det jag egentligen tänkte komma fram till att jag kollade tiden vs. sträckan på iform.se och fick betyget "mycket bra" enligt konditionsvärdestabellen. I'm that bad ass. :D Faktiskt så hade jag ännu bättre värde i torsdags, då sprang jag 8 km på 40.16. Men det var på löpband, och då är det mycket lättare att pusha sig själv.

2 kommentarer:

  1. Jag kan inte göra annat än att tänka på Karl Sabour, när jag hör orden "mycket bra". Så kommer det vara till jag dör. :p /Eve

    SvaraRadera
  2. Haha. Väldigt mycket, sa han ju!

    SvaraRadera