måndag 10 oktober 2011

Kick Ass

Idag gjorde jag nåt som var värt så sjukt mycket vuxenpoäng att jag börjar få vittring på pensionen: jag ringde försäkringskassan! Inte i eget ärende, utan å Camerons vägnar. Hans pengar har dröjt och dröjt, och idag kom det ett brev med förklaringen på varför. Nåt i stil med: "Du glömde kryssa i en helt oväsentlig ruta, gör om gör rätt så kanske du får pengar om några månader... bifogat finns en kopia på ditt formulär så du kan se hur fel du har gjort". Bara det att kopian inte alls var på hans formulär utan någon helt annan människas! Skäms, skäms försäkringskassan! Dels törs jag nästan svära på att C har fått vänta i onödan, för det var knappast något fel på hans (jag kontrollerade det nämligen tre gånger innan jag skickade det), och dels måste det vara sjukt olagligt att skicka ett sånt formulär till fel person. Det finns ju personnummer på det och hela baletten. Hon jag pratade med var trevlig i alla fall, och lät smått överraskad över att jag inte skällde ut henne efter noter. Jag kan tänka mig att de som jobbar på försäkringskassans kundtjänst får en del arga samtal... hon sa iaf att hon skulle rapportera felet till säkerhetsavdelningen och att C borde få sina pengar nu i veckan.

Annars så har jag fått brev från Umeå med papper om spanskkursen som jag trodde jag hade hoppat av. Har inte hunnit kolla igenom det än, kanske skulle hoppa på den igen ändå om den inte är för jobbig? Fast samtidigt så skulle det vara skönt att skita i det. Oh well. Jag har även varit och sjungit idag, vilket var kul som alltid. Och så har jag fått svar från iPhone-kvinnan, hon ville att jag skulle ge förslag på hur vi kan lösa det hela. Så det måste jag väl ta itu med... imorgon tror jag. Nu ska jag gå och lägga mig och läsa lite The Road innan jag slocknar. Sieben, Acht, Gute Nacht!

5 kommentarer:

  1. Konstigt att försäkringskassan får arga samtal hela tiden. Allt dom gör är fel. FEL FEL FEL!!!

    SvaraRadera
  2. Tänk att du ringde alldeles själv! Du håller verkligen på att bli vuxen!
    Mor

    SvaraRadera
  3. Hahahaha. Jag gillar Kickis kommentar. :P Nä men vi är alla stolta över dig. ;) Och vilken bok är the road? och vilken är kursen? smsa mig. :) /eve

    SvaraRadera
  4. Men GAAAH, major failure från FK! Det där är det ju sekretess på och hela skiten, det kan de bli anmälda för!!

    SvaraRadera