lördag 15 oktober 2011

¡Tú puedes!

Idag har jag och min dator varit bästa vänner. Eller i alla fall så har vi spenderat en hel del tid tillsammans. Jag har nämligen suttit med skolarbete hela dagen. Samtidigt som det är ganska roligt så är det aningen drygt att måsta spendera merparten av lördagen med litteraturuppgifter, men jag har ju till viss del mig själv att skylla eftersom jag inte orkar ta tag i dem på vardagskvällarna när jag kommer hem från jobbet. Tänk om man en dag skulle prova på att vara student och inget annat? Det vore ofattbart skönt. Men åh så dyrt.

Vid middagstid fick det vara färdigstuderat för idag, och då unnade jag mig en promenad för att syresätta hjärnan lite och åt sen gourmetmåltiden nummer ett (fil). Cam var ute på vift med Lasse och levde friluftsliv, och sen fortsatte de hem till Stefan så jag har haft lägenheten för mig själv hela kvällen. Jag och katterna har myst till det med film (Atonement), glass och Photoshop. Har lagt in PS7 på min nya dator nu. Jag blev less på att bara ha Paint så jag rotade fram den gamla skivan och var en bra kvinna, dvs. redde mig själv. Egentligen har jag flörtat med min datatekniker/man om att fixa CS5, men han får aldrig tummen ur så nu får 7.0 duga ett tag. Satt och lekte lite med bröllopsbilderna med tankar på eventuella tackkort (bättre sent än aldrig) och kanske tom en ny design hit till bloggen. Den som lever får se. Nu ska i alla fall jag, Kira och Disa krypa i säng med en bok som har NADA med min litteraturkurs att göra. Det är lyx det!

1 kommentar:

  1. Haha jag diggar titeln på förra inlägget. :p Jag ÄLSKAR att komma på olika rubriker. I am addicted. Hehe. Annars saknar jag att träna med dig så i december (om jag nu inte råkar få nåt jobb i huvudstan innan dess) då blire ut-gång (hehehe) och simning and sheit. Go natt på re! /Eve

    SvaraRadera