onsdag 26 oktober 2011

Hej och hå, gubben grå

Jag hatar när jag är för lat för att blogga så jag skjuter upp det tills det är ett jätteprojekt... På nåt vis känns det också som att ju mer som har hänt desto mindre har jag att säga. Men det viktigaste först: Disa är vid liv. Vilket inte är så självklart som man skulle kunna tro. Tokkissen rev nämligen ner strykjärnet på sig själv i måndags. Cam ringde mig när jag var på jobbet, och jag ilade hem efter att ha hört beskrivningen om hur kattstackarn nös så det sprutade blod. Efter ett samtal med veterinären beslöt vi oss dock för att inte vidta några åtgärder utan att stanna hemma och se hur det utvecklade sig. Dels för att Disa hade ätit och till och med lekte lite, och dels för att veterinärbesök innebär resa till Lycksele (en dryg timme bort) för röntgen och sen eventuellt resa till Öjebyn (ännu längre och åt helt andra hållet) för observation. Men som sagt, lillskruttan har repat sig fint och beter sig precis som vanligt, bortsett från att hon springer och gömmer sig när man stryker kläder. :p

Den andra nyheten som jag känner att jag orkar berätta just nu är att jag precis skickade ett mail till en resebyrå om vår förhoppningsvis stundande bröllopsresa. Vi är ju sugna på att åka över jul, men vi har avvaktat och avvaktat för att se vad som händer på jobbfronten för Cam. Men nu orkar jag inte vänta längre, för det händer ingenting! Bläää för arbetslöshet och ovisshet. Iaf så har jag bara skickat ett mail om att få ett reseförslag och en prisuträkning, så får vi väl se om det blir av i slutändan. Jag hoppas det!

I övrigt har det mest handlat om jobb och träningsvärken from hell i mina rövmuskler. Three days and counting och jag hoppas verkligen den har gett med sig lite till imorgon. Det är inte gulligt att jag rör mig med samma smidighet som Agda, 85.

Jo just ja, jag fick ett mail från Telia också. Min iPhone är i kö för leverans. WTF? Kö?! De nämnde de inget om när jag beställde! Då utlovades den minsann till på måndag. Nu heter det att "leveranstiden beror på tillgången av telefoner från Apple". Jag är inte nöjd. Jag vill ju ha den nuuuuu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar