onsdag 12 oktober 2011

Men orka komma på en bra titel




Improvement! Idag kom jag ihåg att ta kort när jag bara hade ätit upp hälften: kycklingfilé, tzatziki och bulgur med bladspenat, tomater och fetaost. Noms. Och ja, jag älskar fetaost. Och ja, vi konsumerar en hel del av det. Säg en rätt som inte blir godare med fetaost, liksom.

I övrigt har jag dock desto mindre att komma med. C har varit i Lycksele idag på körskolan. Att han har haft körkort i åtta år spelar ju nämligen ingen roll, det är inte ett svenskt körkort och då räknas det inte. Så det är bara att börja om från början! Idag hade han fått köra ett par lektioner för att visa vad han kunde och på måndag ska han dit igen och göra halkbanan och risk... vad det nu heter. Riskutbildning, kanske?

Själv har jag varit hemma och jobbat som vanligt och hann dessutom springa en sväng och laga till den delikata måltiden ovan innan herrn kom hem. Har jobbat på att sammanställa ansökan till VAL också, för den måste iväg imorgon eller senast i övermorgon. Nu fattas egentligen bara att få kopiorna vidimerade. Och att söka andra kurser som backup om jag nu inte skulle vara behörig... Har hittat 6 st som jag lagt till som alternativ, men måste läsa igenom dem igen imorgon och bestämma mig för hur jag vill prioritera. Hepp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar