lördag 22 oktober 2011

Worm-B-Gone



Idag har jag varit både huslig och effektiv. :) Började med att göra klart uppgiften till engelskan som jag kämpade med förra helgen. Idag var det bara att spela in den som fattades, men det tog sin lilla tid ändå eftersom det krävdes x antal försök innan jag blev någorlunda nöjd. Man tröttnar snabbt på ljudet av sin egen röst... Sen vaknade Cameron och vi storstädade hela lägenheten. Mest han faktiskt, för han gick med på att dammtorka, dammsuga, moppa och städa toan i utbyte mot att jag tog hand om disken och kattlådan samt städade upp efter Disa som hade kräkts lite hårbollar i natt. Ofräscht men snabbt avklarat! Och sen åkte jag på apoteket en sväng också och inhandlade anti-mask meduxin. Så nu är båda kissarna förhoppningsvis på god väg att vara parasitfria.

Och duktigheten bara fortsatte: här i huset serverades idag stuvade makaroner och hemmagjorda köttbullar till middag. Visserligen gjorde jag dem redan igår, men det var väl bra ändå? De blev goda också, fast jag skulle vilja gå en kurs i hur man får till en riktigt bra brunsås. Och nu ringde precis mitt alarm för att tala om för mig att äppelpajen är redo att komma ut ur ugnen. Den ska avnjutas framför The Departed, som vi ska se om eftersom den är "råmaterialet" till min nästa uppgift för engelskan. Hepp hepp.



Ps. Här har det snöat idag! Men jag kom inte på att jag kanske skulle ha fotat förrän efter mörkrets inbrott tyvärr. Jag är långt ifrån lyrisk över vinterns ankomst, men det känns i alla fall mer ok än förra året när snön la sig redan i början av oktober...

1 kommentar:

  1. GUD vad gott det såg ut! Nu förväntar jag mig stuv makaroner å köttbullar i jul när jag kommer och hälsar på. :p Nä men seriöst, det är ju bland det godaste som finns!! Och det är sjukt tycker jag, att oslo och malå verkar ligga in line vad gäller vädret. Är någonting med att oslo ligger i en vik, tror inte golfströmmens varma vatten når in det för det är alltid jättemycket vinter där. :( suck men snart kan vi åka bräda iaf! kram /eve

    SvaraRadera