söndag 16 januari 2011

Buen día

Last week thought I saw you on the street
Turns out it was a bag of trash
Just a big old bag of trash
I thought you looked like a bag of trash


Dream Girl av The Lonely Island har gått på repeat i mitt huvud hela helgen. Fantastiskt bra sång. Mycket catchy. ;) (I like that! Talking to your shoe like it's a friend, I like that! Yelling at the walls and make pretend...)

Jag har haft en bra dag idag. Det är mer än man kan säga för Cameron, som har spytt ett antal gånger... dock verkar det inte vara magsjuka, utan snarare sviter från gårdagen. Hans magsår tycker inte om tequila, tydligen. :p

Jag inledde i alla fall dagen med ett pass på löpbandet, varefter jag följde med moder Svea till Näsliden och njöt av både middag och efterrätt. Eftersom Cam inte orkade följa med fick jag tillräckligt med lugn och ro för att kunna ägna en stund åt den fruktade c-uppsatsen. För varje sida som skrivs blir jag lite lättare till sinnes. Imorgon är det dags för registrering för nästa c-uppsats, men då den ska vara på engelska och jag planerar att skriva om Buffy så känns den inte alls lika betungande. Jag har inte kommit på den exakta frågeställningen än, men efter lite idébollande med moder lutar det mot en analys av profetiska drömmar, eller något liknande.

När jag kom hem efter middagen hade Cam äntligen börjat må lite bättre och vi myste till det och såg Edward Scissorhands. Och så har jag googlat löparskor, för mina har spruckit alldeles förfärligt, det är ett under att de ens går att springa i fortfarande. Vet dock inte om jag förstod så mycket om proponerande och supinerande steg... så det blir nog till att besöka en sportbutik och be om proffshjälp. Jag är väldigt sugen på att springa tjejmilen eller något liknande, men vet inte hur det skulle gå då mina ben är lika fräscha som en 80-årings ungefär, och större delen av det loppet går på asfalt. Mirakelskor är alltså vad jag behöver. Helst ska de kosta under 500 spänn också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar