onsdag 19 januari 2011

MORRRRRRRRRRR

Idag var en bra dag ända fram till... nyss. Jag hade en kort jobbdag (med få lektioner, woot). Sedan plugg med A-K och Johnny och vi blev helt färdiga med instuderingsfrågorna till språkhistorian. Och när jag kom hem hade Cam diskat, dammsugit och moppat! Bakade paj till fredagsfikat, lagade mat, tränade med Vanessa... och ringde till mor, och fick höra att de på arbetsförmedlingen sagt att Cams 90-dagarsperiod har nollställts och att han nu inte kan få pengar förrän i april! WHAT THE FUCK? Arbetsförmedlingen är inget annat än ett stort skämt. Har skrivit ett mail nu som inte var allt för muntert, hoppas verkligen att detta reder ut sig för hur snål ersättningen en arbetsökande får än är så skulle vi inte tacka nej till den precis.

Jo, en sak till hände som inte var kul just då, men som såhär i efterhand är ganska roande. Jag jobbade klart, gick på ica och handlade, hämtade ut ett paket, kom hem... och insåg att mina nycklar var AWOL, helt spårlöst försvunna. Plingade och blev insläppt av Cameron, så lunch fick jag mig... men mysteriet med nycklarna fanns hela tiden i bakhuvudet. Gick tillbaka till kontoret och hoppades på att de skulle ligga på skrivbordet. Det gjorde de inte. Pluggade. Letade igen i lärarrummet och höll precis på att ställa in mig på att måsta gå på Ica och fråga efter dem, när jag tillslut såg dem. På fläkten i köket. Varför lägger man nycklarna på fläkten i köket på jobbet? Vem vet, inte jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar