måndag 31 januari 2011

Arbeiten

Idag kände jag att jag trivdes riktigt bra på jobbet. Det händer ibland. Men inte tillräckligt ofta för att jag ska känna mitt kall för läraryrket. Jag gillar undervisningen för det mesta, och arbetslaget hela tiden… men det är allt runt omkring som är tråkigt. Skriftliga omdömen, utvecklingssamtal och föräldramöten känns rent ut sagt överflödiga. Idag skickade jag även in mitt CV till ett bokförlag, förhoppningsvis kan det leda till lite översättningsjobb. Jag vet inte om det är där min framtid ligger precis, men det skadar ju inte att prova på!

Ikväll var första körövningen för terminen också. Whoopetydooda. Jo och så har jag och Cam gjort en preliminär gästlista... 111 pers. Whoopetydooda igen, men denna gång den sarkastiska varianten. Det känns som att jag behöver ein bisschen hilfe för att få någon ordning på det här.

Nu ska jag kolla på boende i Slovakien och sen schlafen gehen.

3 kommentarer:

  1. ja, jag kände mej aningen frustrerad, särskilt med tanke på att jag VET att jag slog rätt kod.. nåväl, nu funkar den ju. =) å två vänder till stan var ju.. eh.. kul.
    not.
    vad gör ni i helgen förresten? jag å lillan kommer nämligen till malå =)

    SvaraRadera
  2. Es ist gut, dass du so viel auf Deutsch schreibst! ;)

    SvaraRadera