tisdag 1 februari 2011

Stora tankar

Jag tänker och tänker. Och inte blir jag klokare för det.

Jag vill flytta. Inte för att jag inte trivs i lägenheten, för det gör jag. Men det känns aningen lyxigt att katten ska ha ett eget rum när vi bara har en (80-procentig) inkomst… speciellt efter hyreshöjningen. Så frågan är denna: flytta till mindre lägenhet snart, eller ha kvar den stora fram till sommaren och vara helt utan hyra i tre månader?

Svaret beror väldigt mycket på vad som händer till hösten. Och det har jag förstås ingen aning om än. Får jag fortsätta med jobbet jag har nu? Jag måste helt klart gå och prata med chefen imorgon. Får jag inte det är kanske inte Malå det ultimata stället att bo på, för jobbmarknaden är allt annat än sprudlande. Men samtidigt är det nära till familjen, och jämförelsevis billigt att bo också… Ugh. Om jag inte får jobb till hösten vet jag inte heller vart vi ska flytta, än mindre vad jag ska hitta på att sysselsätta mig med. Plugga? Och i så fall vad?

Jo, och så komplicerar det ju saken att det är bostadsbrist just nu. Det är inte varje dag det dyker upp en lämplig lägenhet precis, och det finns absolut ingen garanti för att det skulle finnas en i augusti när jag möjligen kanske är intresserad.

Äsch, så mycket det finns att fundera över. Nu ska jag försöka distrahera min hjärna en stund med litteraturkursens senaste bidrag till kategorin ”påtvingad läsning”.

1 kommentar: