torsdag 10 februari 2011

Höjden av lathet

Jag hade redan lagt mig när jag kom på att jag inte bloggat på ett tag, och lat som jag är skriver jag nu detta från sängen med hjälp av min trofasta vän mr. iPhone. Eftersom det är rätt drygt att skriva på mobilen bör ni dock inte vänta er någon roman. :p

Mitt liv i ett nötskal:
# Pluggade språkhistoria med A-K och Johnny igår
# Spelade innebandy för första gången på länge. Cam spelade för första gången i sitt liv. Han skötte sig rätt snyggt.
# Var ledbruten efter innebandyn idag som en gammal tant.
# Planerade upp VARENDA lektion fram till sommarlovet idag. Klapp på axeln till mig.
# Fick mail av STS som bjöd in mig på jobbintervju - i Stockholm, Göteborg, Malmö eller Helsingborg. Skrev ett mail om hur synd det vore för dem om de skulle gå miste om mig bara för att de tydligen ogillar Norrland..?

Sådärja, nu tror jag bestämt att jag kan somna tryggt förvissad om att ni är uppdaterade om de senaste rafflande händelserna i min oerhört spännande tillvaro.

Ps. Det här inlägget tog 10 min att skriva. På datorn hade det tagit max 2.

5 kommentarer:

  1. Så nu blir det inget STS? Kram mor

    SvaraRadera
  2. Livet är hårt när man är lat ;)
    Men, att planera hela terminen, det är imponerande! Hoppas bara eleverna sköter sej så det funkar :)

    SvaraRadera
  3. Vet inte än, mor. Det beror på om de går med på något av mina förslag om fler intervjuorter (Umeå) eller telefonintervju. Jag var faktiskt betydligt ödmjukare i mailet jag skrev till dem än i bloggen, men jag försökte på ett fint sätt tala om att jag tror jag skulle vara väldigt bra på jobbet. Så det beror väl på hur många sökande de har i övrigt, kan jag tänka.

    SvaraRadera
  4. Vad står STS för?
    kram

    SvaraRadera
  5. Det visste jag inte själv, men nu har jag kollat upp det: Student Travel Schools. Det är alltså ett språkreseföretag.

    SvaraRadera