lördag 26 februari 2011

Vilken härlig dag!




Åh en sån ljuvlig dag det har varit. Solsken! Jag och Cameron vaknade tidigt (tack för väckningen, kisse) och tog oss en promenad runt Lindenäs. Så härligt att kunna vara ute utan att frysa arslet av sig! Sedan lekte vi bagarproffs och gjorde red velvet cupcakes inför kvällens Mello. Slutligen var jag också duktig och jobbade med c-uppsatsen en stund och skickade sedan återigen in den till Alejandro för kommentarer. Inte för att den är klar, det fattas en del än. Men det känns mer och mer greppbart iaf, så nu hoppas jag på positiv feedback också. Fingers crossed...

Vid middagstid begav vi oss hem till Lovisa, där hon och Lasse hade dukat upp en thailändsk festmåltid. Efter maten spelade vi Ticket to Ride och efter en rafflande omgång blev jag knappt slagen av Emma. Sedan dök det upp några till, och naturligtvis bänkade vi oss framför Melodifestivalen. Jag tycker att detta var den klart bästa omgången hittills. Inga fantastiska låtar, men betydligt färre riktiga kalkoner än vad som annars varit standard i år. Skönt! Synd nu att jag kommer att missa både andra chansen och finalen, då vi befinner oss på resande fot vid båda tillfällena. :/

Nu är vi hemma igen och Kira har placerat sig som en hårig boll på min mage. Mys. Mindre mys att jag måste plugga fornspanska innan jag får säga tack och godnatt. Visserligen tycker jag fornspanska är både intressant och roligt, men att nöta in en massa fakta är inte speciellt inspirerande. Men om jag ska ha fått in allt innan tisdag är det nog bäst att sätta igång. Jag får se det som min kvällsläsning, och sedan dedikera lite mer tid till det imorgon. Hoppashoppashoppas att vädret är lika gudomligt då, det är så mycket lättare att komma sig för det som behöver göras (plugga, städa, tvätta, träna...) när solen lyser!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar