lördag 19 februari 2011

Back on track

Min kurskompis Marits reaktion på kaffeabstinensen var inte gullig. På lappen står följande: "Funkar ej. Till automatmannen. Hatar dej. Du har förstört min helg. Hoppas du brinner sakta. Detta är bedrägeri." Hoppas automatmannen tog det som ett skämt och skrattade lika mycket som jag gjorde.


Nu är jag hemma igen! Har precis satt i mig lite pommes, för det visar sig att en mage som bara har godis i sig inte är en glad mage. Men student-/reselivet tillåter inte alltid riktiga måltider. Det har varit en trevlig helg, men med mycket plugg och tidiga kvällar. Mitt track record för uppstigning de senaste tre dagarna ser ut som följer: 06.00, 06.20, 06.57. Inte helt vanligt för Linn, med andra ord. Umeå bjöd också på något ovanligt, nämligen ovanligt låga temperaturer. Minus 29 var det i morse. Inte ok i vad som ska föreställa vara södern. :p

Igår gjorde jag iaf bort min tenta. Det kändes som att den gick bra, nu är det bara att börja ladda för fornspanskan. Och idag blev det ett improv-framträdande på lingvistiken, för jag kände att jag inte ville ha det hängande över mig till nästa gång. Jo, och så hade jag träff med Alejandro om C-uppsatsen. Han låter mycket gladare och positivare när han pratar än när han skriver, så nu känns det bättre även på den fronten. Han sa att det kunde bli en "super bueno" uppsats. Let's hope he's right.

Jag smet hem lite innan föreläsningarna var slut och hämtades av pappa i Lse. Vi kom hem i ganska god tid innan Melodifestivalen som ju är ett måste i mitt liv. Tyvärr var denna omgång inte mycket att hänga i julgranen. Ännu mindre än tidigare, till och med. Erik Saade kanske slår i Östeuropa men mig ger han bara rysningar. Och en sång om hustrumisshandel i mellis? Jag som trodde det skulle föreställa en glad tillställning. Nej, detta var verkligen botten. Nu är det bara att hoppas på åtminstone en bra låt nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar