tisdag 15 februari 2011

Linn's Anatomy

Ni vet det där som dyker upp ibland på "Hur mycket dum blondin är du egentligen"-tester, om man vet att det är anatomiskt omöjligt för en människa att slicka sig själv på armbågen..? Och sen följer oundvikligen ytterligare en punkt direkt efter, att om man precis provade så är man minsann riktigt puckad. Jag kan det. Kanske gör det mig till en dum blondin, kanske betyder det att jag är a freak of nature. Men lite häftigt party trick är väl också?!

Bildbeviset. Jag spenderade åtskilliga minuter med att fota från olika vinklar, men det visade sig att om man slickar sig på armbågen ser man ganska psykad ut oavsett hur bilden är arrangerad... go figure.


Idag slutade jag tidigt och hade tänkt mig att plugga. På fredag är det ju nämligen dags för tenta i språkhistoria, bland annat. Och vad blev det av det, förutom en serie mycket underhållande självporträtt? Jo, en hel del googlande av fina stränder i Thailand. Men det gav en del resultat faktiskt, så även om det inte hjälpte mig nöta in viktiga språkförändringar från latinet så var det på inget sätt bortkastad tid.

Jag är väldigt less på mina studier just nu, faktiskt. Det är inte heller språkhistorian som känns jobbig, den ska jag sätta mig med senare. Men uppsatser... bläk. Och så fick jag ett mail från lingvistikläraren från förra terminen också, om slutuppgiften som jag aldrig gjorde. Han tyckte jag borde satsa på VG men never in my foot, sa jag. Det enda som krävs för att jag ska få betyg på kursen är att jag gör ett symboliskt försök på uppgiften, för jag har egentligen redan tillräckligt med poäng för G. Det blir en inlämning á la minsta motståndets lag, med andra ord. Nu ska jag gå och äta middag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar