fredag 21 januari 2011

El Laberinto del Fauno

Arbetsförmedlingen fortsätter att frustrera. På det mailet jag skrev igår svarade de "vi kan inte lämna ut uppgifter om en annan person utan dennes tillstånd". Fair enough. Jag skrev då till dem att de skulle skicka svaret direkt till Cams mailadress istället. Svaret jag fick var... "vi kan inte lämna uppgifter om en annan person". Så nu är det bara att logga in på Cams mail och skriva exakt samma frågor därifrån.

Annars kan jag dock inte klaga på tillvaron. Igår var vi på Älvas 7-årskalas, åt massvis med kladdkaka och fraterniserade med släkten. Och idag var jag och Cameron upp i backen en sväng, tillsammans med Lasse. Cam åkte snowboard för andra gången i sitt liv och klarade sig flera meter utan att falla. Själv tränade jag på att åka med "fel ben" fram och att göra en 180. Det blev mer av en 140, men det närmar sig iaf! Sen kom vi hem, gjorde en latmansmiddag bestående av scrambled eggs och toast och drack lite vin till det. Och så tittar vi på El Laberinto del Fauno just nu, eller Pans labyrint som den heter på svenska. Den rekommenderas! Mycket brutal film, men bra. Ska vända min uppmärksamhet mot filmen nu. Spanska är som musik i mina öron.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar