söndag 30 januari 2011

I förbifarten...


Kira funderade över vad i hela friden våra ständigt högljudda grannar höll på med i fredags.


Gaaah vad jag har dålig framförhållning. Nu är det bara 8 minuter kvar tills jag egentligen borde sova, men jag vill blogga ändå eftersom jag haft radiotystnad hela helgen. Det får bli en snabbis.

I fredags var Emma hos mig och vi såg film (City of God) och åt massvis med kladdkaka. Typ en halv var. Ajaj. I lördags hade jag myskväll med Cam istället. Vi lagade god mat, drack vin och såg Scott Pilgrim vs. The World. Ikväll lagat ännu godare mat, ätit godis och sett Funny People. En helg i filmens och onyttighetens tecken, alltså. Imorgon får det bli ändring på det.

Jag har nu även skrivit 14(!) sidor på c-uppsatsen. Och så har jag faktiskt varit hurtig också, inte bara överdoserat med socker. I fredags tränade jag med mamma, i lördags sprang jag 8 km och idag skulle jag och Cam gå en långpromenad på Malån, men den blev cut short när han trampade i ”åvanna vattn” (vatten ovanpå isen) och av någon outgrundlig anledning ville gå hem och ta av sig skorna. :p

Helgens kulinariska experiment:

Lördag: Grönsaksgratäng, fläskfilé, vitvinssås och fetaostsallad.


Söndag: Kyckling- och spenatlasagne.

4 kommentarer:

  1. Ser ut som fantastiskt god mat! Att du bara orkar tänka ut såna saker... :)

    SvaraRadera
  2. Synd att man aldrig blir bjuden.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Är det du som vill bli bjuden, pappa? Klart du ska få bli det. Men inte på kyckling då kanske?

    Och Linnéa, det är inte bara jag, Cameron har bra matfantasi också. Vi är ett oslagbart team. ;)

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Yes,oxfile`kanske?
    kram

    SvaraRadera