fredag 14 januari 2011

Långsamt farväl

Idag har jag bara jobbat ett par timmar, för i eftermiddag har jag fått ledigt för att gå på mormors begravning. Fick en stund i lugn och ro hemma också. Ända sedan jag kom hem har Kira legat på min mage och sagt krrrkrrrkrrr. Min lilla sötnöt. Bättre moralisk stöd får man leta efter. ;) Dock var det kanske inte så bra med tanke på att min tröja nu är svart med vita hår... och jag har ingen sån där klisterrulle. Det blir till att handplocka.

Veckan har varit högst normal. Kändes helt ok att komma igång med jobbet igen, även om jag har varit väldigt trött. Har även lyckats träna som vanligt... 8 km på 46 minuter igår. Och så är Eve hemma, så hon var här igår kväll och hälsade på och vi såg In Bruges. Brygge verkar vara en fin stad. Cam propagerar för en resa dit till påsk, men vi får väl se hur långt kapitalet räcker. Kanske om han får jobb. På tal om det så var han på arbetsförmedlingen igår och fick då veta att de hittat ett jobb åt honom - i Luleå. Lite väl långt pendlingsavstånd, tyvärr. Men vi letar enträget vidare.

Nu ska jag störa Kiras fridfulla kurrande eftersom jag måste gå och störa Camerons (hans kurrande kommer stötvis och det låter faktiskt mer som... grymtningar). Han sover fortfarande sött och det börjar väl vara dags för honom att göra sig iordning. Själv ska jag ta och äta något. Det kommer nog bli en tung eftermiddag. :/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar