tisdag 5 april 2011

AF och hockey

Ledig dag idag, och mycket har blivit gjort men inte fasiken var det skolarbete. Cameron hade tid på Arbetsförmedlingen imorse och jag följde med som tolk och moraliskt stöd. Det verkar som att allt funkar som det ska nu och han kommer att börja få pengar från och med 11/4. Fast första utbetalningen blir ju inte förrän i maj någon gång. Nytt är också att han nu har lite ansvar över sitt jobbsökande. Om han är berättigad till instegsjobb fick vi inte riktigt klarhet i, men förhoppningsvis får vi veta det imorgon. Är han det så löser sig ju allt. Är han det inte så kommer han kanske att få mer praktiktid, eventuellt på något annat ställe. Men det är något företag från Lycksele som coachar tydligen, så nu ska han vänta på att de tar kontakt med honom.

När vi kom hem från AF satt jag och letade igenom platsbanken ett tag och skickade faktiskt in en hel del ansökningar (för Cams räkning, men jag har sett ut några jobb jag ska söka själv också). Sedan tog jag och Lovisa en härlig promenad i det fantastiska vädret. Det var nästan sommarvärme, termometern här hemma visade 24.3(!) när kvällssolen låg på. Vår promenad slutade med ytterligare ett besök på AF, för jag bestämde mig för att skriva in mig även jag, för då kan vi kanske båda få en sponsrad resa söderut för att gå på jobbintervju.

Hemma igen bakade vi scones och värmde på soppa som vi åt tillsammans med Lasse och Lovisa. Sedan hade vi tänkt se film, men istället fastnade vi framför hockeyn. Det blev ju riktigt spännande, och extra intressant blev det eftersom vi hade Lovisa och Emma här som höll på "fel" lag. :p Men stämningen var inte allt för fientlig när vi vinkade av våra gäster, trots SAIKs tillfälliga svacka.

Nu ska vi läsa Den ensamma lilla farbrorn.

1 kommentar: