måndag 4 april 2011

Je ne parle pas fraçais

Jag har precis jobbat min första dag på fritids. Inte hela dagen alltså, men väl den sista timmen innan jag gick hem. Min slutsats är att barn i åldersgruppen 7-9 är betydligt vettigare än ungdomar mellan 13 och 15. :p Men även om barnen var snälla så är det en massa nya namn och intryck och jag känner mig mentalt helt knäckt. Idag blir det inget plugg, inte. Och ingen träning heller, jag ska vila min sargade kropp. Däremot är det körövning ikväll. Fram till dess funderar jag på att krypa ner i sängen med min bok, det vore faktiskt rätt smart med tanke på att den nog ska vara utläst den här veckan om jag minns rätt.

Förresten så lånade jag en textbok i franska för årskurs sju från förrådet på jobbet idag, jag tänkte kolla om jag kunde lära mig själv. Tyvärr glömde jag ta med den hem, men jag hann bläddra lite i den i alla fall. Verkar vara ungefär så krångligt som jag hade föreställt mig. Men även franska bör väl gå att få ordning på? Fast en bok för sjuan som innehåller fonetisk skrift tror jag aldrig jag har sett förut... det känns inte så lovande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar