tisdag 19 april 2011

Rovdjuret




Jag sitter och skrattar åt katten som gör sitt specialdesignade, skräckinjagande strupljud mot taklampan. Det satt nämligen ett litet flygfä av något slag på den alldeles nyss och sådana väcker Kiras rovdjursinstinkter. Cam var genast behjälplig med jakten och lyfte upp kisse så hon skulle nå bättre. Tyvärr gick det inte riktigt vägen och nu vill hon inte sluta jama. Antagligen väntar hon på att få något slags avslut på det hela. I och för sig brukar hennes jaktturer vanligtvis sluta med att hon äter upp insekten, glömmer bort det och sedan börjar jama igen, som för att fråga vart hennes leksak tagit vägen...

Dagen då. Det blev trots allt inget träningsjobb i morse då jag fick ett sms just innan om att hon jag skulle träna med var sjuk. Istället begav jag mig ut i det vackra vädret och sprang Lindenäs samt gick en snutt med Eve. Skönt! Gjorde ett snabbstopp hemma och duschade samt pratade med Cam (mötet hade gått bra men ingen ny info egentligen, bara att fortsätta med praktiken men eventuellt gå upp på heltid) innan jag tog cykeln och trampade ut till stugan, återigen med Eve som mitt eminenta sällskap. Vi fikade lite och njöt av solen... och så var den dagen förbi. Påsklovet tycks gå mycket snabbare än andra veckor. Tänka sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar