onsdag 6 april 2011

Ansökan, check

Dagen började på ett alldeles utmärkt trevligt sätt med ett telefonsamtal från AF om att Cam är behörig för instegsjobb. Det hade ju varit ännu bättre om det hade hänt redan i september, men man kan inte få allt här i världen. Nu hoppas vi bara på att det går fort att fixa en plats åt honom någonstans. Undertiden han väntar ska han vara inskriven på jobbgarantin för ungdomar och göra praktik/gå på SFI. Men lönen blir oh så mycket trevligare om han får ett instegsjobb. Vi fortsätter också söka jobb på annan ort, för det skadar ju inte att gardera sig. Jag sökte några för egen räkning också idag.

Att gardera mig är också min taktik vad gäller studierna. Jag gjorde min anmälan till studera.nu nu ikväll och det blev lite blandad kompott. Det enda jag inte har tagit med från mina ordinarie tankar är d-kurser, för jag känner att jag måste få en paus från uppsatser nu i en si sådär 5-10 år innan jag ens orkar tänka på att ta nya tag. :p



Idag jobbade jag på fritids igen, och det där med att prata med barn är ju alltid spännande. En tjej ville att jag skulle gissa hur gammal hon var och skrattade utöver sig när jag var sååå fel ute att jag sa 7-8 när hon bara var 6. Men när hon sen skulle gissa hur gammal jag var drog hon först till med 13 och sedan med 56. ;)

Efter jobbet gymmade jag och Lovisa och bestämde att vi nog ska åka till Skellet i helgen och shoppa lite. När jag kom hem blev jag servad med en mycket god pasta carbonara av min sötpajk. Sen bestämde jag mig för att det var dags att leta fram cykeln ur källarförrådet, dels eftersom det har varit väldigt fint väder ute och dels för att det (pga det fina vädret) är i stort sett garanti på att bli blöt om fötterna om man försöker sig på att promenera. Jag hade totalt glömt var jag hade ställt det gamla skrället, men som tur var gick det ganska fort att hitta. Och premiärturen var härlig, det finns inte många saker som ger så mycket vårkänslor som att cykla! För min del gick turen till badhuset där jag mötte Ullis och simmade 90 längder. Nu är jag hemma i sängen, rätt så belåten med dagen som avrundades med lite Firefly.

Imorgon är det dags för friluftsdag och jag känner mig inte så väl förberedd. Jag tar med en tallrik, en mugg och en gaffel och hoppas att nån vänlig själ vill dela med sig av sin stekpanna. Annars hittar man väl alltid nåt att äta i skogen. :p He lös sä.

2 kommentarer:

  1. Det är inte bra att cykla på fälgen,pumpa!

    SvaraRadera
  2. Hæ løs sæ. :D Haha jo... mors lilla olle har væl lært oss att det iaf finns blåbær att kæka i skogen, men kanske inte så tidigt som nær du skrev det hær jag vet inte. :p Och var det inte nån sång om att cykla? "Lagom luft i hjulen idag" fick jag på hjærnan. Men jag håller med... cykla ÆR våren!

    /Eve

    SvaraRadera