fredag 22 april 2011

Bättre sent...

Min hjärna gav visst upp igår innan jag hann ge den utlovade detaljerade berättelsen om vad som hände i onsdags. För förutom att vi inte somnade förrän vid 4 den kvällen så vaknade vi 8 i vanlig ordning… Cam för att han skulle iväg och jobba, och jag för att min kropp tror att den är 85 år gammal och måste vakna tidigt.

I alla fall. I onsdags var vi hemma hos Erik och Helena och åt middag där. Grillat, mums! Sen satt vi och pratade, drack vin och spelade spel tills klockan hux flux var mycket mer än vi anade. Hujeda mig. Dagen efter var vi alltså aningen slitna. Cam var a trooper och inte bara jobbade utan avhöll sig även från tupplurar. Själv var jag inte riktigt lika tapper utan sov en middagslur innan vi fick finbesök av Lasse och Stefan och såg Lock, Stock and Two Smoking Barrels. Ärligt talat vet jag inte om jag hängde med i filmen så bra, för trots min 2-timmarssnooze var jag inte riktigt vaken och det blev en tidig kväll.

Imorse, efter 11 timmars ordentlig vila, kändes det bättre. Jag tog med mig Eve till stugan och umgicks med familjen (bror Henric är hemma från Umeå) ett tag och sedan sprang vi tillbaka. Därefter var det dags för ännu mera släkt och ett besök på Lingonstigen där jag bland annat träffade mitt kusinbarn Daisy för första gången.

Kvällen avslutades sedan med delikat middag i Näsliden hos moder och fader. Jag och Cam spelade lite fotboll för att förbereda honom för hans målvaktsdebut i division fem, och så lekte vi med Alfons och Melvin förstås. Trevliga dagar har det varit, men de har gått fort. Nu börjar ångesten så smått smyga sig på över att påsklovet snart är slut. Buhu, jag vill inte börja jobba igen. :/ Så insåg jag häromdagen att opponeringen på min spanskuppsats börjar vara kusligt nära. Och jag har ingen som helst lust att ta itu med den. Stackars mig. :p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar