måndag 25 april 2011

He vuelto

Jag är hemma igen efter min snabbvisit på sydligare breddgrader, närmare bestämt i Holmsund. Åkte med broder igår morse och satt hopklämd i en fullpackad bil med knäna uppdragna till hakan i tre timmar. Och det gick ju bara fint! Sen tog jag bussen till Lycksele idag, där jag möttes av pappa som var snäll nog att skjutsa mig resten av vägen.

I Holmsund har jag ätit, ätit, ätit av alla goda kakor och efterrätter som fanns att tillgå i det Emilssonska residenset. Betydligt mer än vad jag gjorde av med i fysisk aktivitet, även om jag faktiskt hjälpte till att räfsa bort löv från den stora gräsmattan. Mest blev det till att njuta av solskenet. Det var nästan lika varmt där som här hemma, även om det kylde lite från havet. Men den egentliga anledningen till mitt besök var förstås klänningstillverkning. Sara jobbade på flitigt och det blev klart sånär som på fållarna, plus att det behövs ett lager till för att göra kjolen mindre genomskinlig. Väldigt bra blir det. :)

Sen jag kom hem har jag hunnit ut och gå en sväng, vilket var välbehövligt efter ovan nämnda kakintag. Men nu känner jag mig trött som få. Jag tror det är dags att krypa i säng och läsa lite i den senaste och faktiskt sista boken till litteraturkursen, La Voz Dormida. Glädjande (och överraskande) nog så verkar den faktiskt inte vara så tokig. Det ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar