lördag 16 april 2011

The Pro


Inte helt otrevligt att sitta i solen, minsann.

Eve hörde av sig i morse och tyckte jag skulle följa med till backen. Det hade jag väl inga direkta planer på, men jag är glad att jag lät mig övertalas. Det var soligt och fint större delen av tiden, och även om marken börjat titta fram lite här och där så var föret över förväntan. På morgonen var det hårt men inte isigt, och sedan smälte det successivt och blev mjukare och mjukare. Perfekt för att åka i branta Norrbacken, med andra ord. Dagens roligaste var när Eve misslyckades med att få liften på plats och gav upp halvvägs, bara för att sedan fastna i den opistade snön i ca 15 minuter på vägen ner... Antingen det eller när hon föll i barnbacken, it's a toss up. :p

Själv åkte jag som vanligt som ett proffs, hosthost. Jag försökte mig faktiskt på några hopp, och tricket som Timmy gjorde när jag åkte med honom och Moa för några veckor sedan. Det gick bättre idag än vad det gjorde sist. Jag försökte få fotobevis, men det lyckades inte riktigt. Så jag fixade en illustration istället.


På väg att göra ett snyggt trick.


Såhär cool såg jag ut. Något annat kan jag inte tänka mig.


Vid 14 gav vi upp åkandet eftersom det började bli rätt blött, och istället tog vi ett varv runt Lindenäs. Fast Eve hängde inte riktigt med i svängarna, så jag fick springa lite fram och tillbaka i väntan på att hon skulle komma ikapp. 6 km blev slutsumman av dagens kutande.

Jag och Cam såg precis färdigt Firefly förresten. Känns inte helt bra, många svar fattas ännu. Imorgon blir det Serenity.

1 kommentar:

  1. du ska bara veta vilket proffs jag är på att ta död på växter. jag misstänker att blommorna snackat ihop sej allihopa då alla verkar dra in lakanet så fort dom kommer genom dörren? men det är förstås bara en teori...

    på riktigt så¨ska jag fundera på ditt förslag... men bara så du vet kan jag tydligen få vilken cooling som helst att bli föygrädd =D

    SvaraRadera