onsdag 27 april 2011

Money, money, money

Idag är den bästa dagen. Nämligen löningsdagen. Jag tycker pengar är väldigt fina grejer.

Samtidigt så är det första arbetsdagen efter lovet också, och det är inte lika gulligt. Fast faktiskt har det gått ganska bra, det var bara aningens segstartat. Jag jobbade förresten lite igår också, men då var det i egenskap av träningssällskap. Och sen hade jag eftermiddagen ledig till att spendera lite tid i solen i stugan. Det blåste rätt friskt, men i vindskyddet var det gudomligt! Jag hade lätt kunnat ta mig en tupplur där, om det inte hade varit för att jag lovat moder att hämta henne från jobbet. Hon följde sedan med mig hem och hjälpte till att spåna lite om bröllopsplaner. Kanske rör vi oss äntligen framåt i utvecklingen..? :p

Nu ska jag alldeles strax sno ihop någon slags middag, det blir något oromantiskt i stil med stuvade makaroner och korv tror jag. Sen ska jag iväg och simma, om jag bara lyckas få mig värmen igen efter att ha varit ute i några timmar med fritidsbarnen. Brrr, det är inte sommarkänsla när det är molnigt och blåser! Fast jag upptäckte tidigare idag att det bara är fem "vanliga" lektioner kvar nu på hela terminen, sedan följer prov, film och tema och så sommarlov! Det känns inte helt tokigt.

3 kommentarer:

  1. En härlig dag det håller jag med om, måste vara en av månadens bästa ;)
    Skönt att det börjar kännas som att det händer något, är ju inte alls länge kvar till den stora dagen.

    kram Jennie

    SvaraRadera
  2. Wiiie, men blir det bröllop i Malå nu eller tänker ni fly landet?

    SvaraRadera
  3. Det ser ut som det blir Malå just nu. Men vi håller på att kolla upp lokaler och sånt. Skiter det sig helt kan det hända att vi drar iväg ändå i slutändan... haha. Men det borde inte vara några problem. Kram

    SvaraRadera