måndag 18 februari 2013

Biffen Beefson besöker el Barrio

Idag har jag modigt gett mig in på tidigare outforskade marker... damdamdam! Jag har nämligen gjort ett studiebesök i Länsmansgården. Länsmansgården och Biskopsgården är enligt många the place to go om man vill bli rånmördad, våldtagen eller varför inte båda delarna (i valfri ordning). Biskops kan jag inte uttala mig om, för där har jag ännu aldrig varit, men Länsmansgården verkar i alla fall vara helt annorlunda än vad folk säger. Inte världens mest estetiskt tilltalande område kanske, men det verkade vara helt kolugnt. Villor, barnfamiljer, studenter och pensionärer. Vilket inte förvånar mig, eftersom jag innan jag flyttade hit fick höra att ett boende på Hisingen var förenat med en säker död. Och själv trivs jag alldeles utmärkt i detta lugna, trevliga område... Visst, jag är inte ute och ränner på nätterna, men varför ska man göra det egentligen? I alla fall så var orsaken till min utflykt inte bara ren nyfikenhet, utan jag var ute på uppdrag av Evsson för att kolla på en lägenhet hon fått visningserbjudande på.

Nu är jag hemma igen och väntar tålmodigt på att Cameron ska vakna tillräckligt för att vi ska kunna gå på gymmet. Han är aningen seg i starten, karln. Men vi föredrar båda att träna på dagtid när det är lite mindre folk, så förhoppningsvis är han mentalt redo snart. Blir att lyfta lite skrot idag och jobba på min biffighet. Rånmördare/våldtäktsmän, beware!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar