tisdag 12 februari 2013

Insomnia

Jag kunde inte för mitt liv somna igår kväll. Gick och la mig typ halv elva och läste ett tag innan jag släckte, och sen låg jag och snurrade runt runt i flera timmar. Somnade och sov 10-20 minuter och låg sedan vaken i en timme, och så gick började jag om processen igen. Till klockan fem ungefär, då jag äntligen lyckades somna "ordentligt". Fast sen vaknade jag nio av mig själv. Till saken hör att det här är tredje gången på en vecka som jag haft insomningsproblem, så inatt googlade jag om det kan ha något samband med lchf och tydligen är det ett inte helt ovanligt omställningssymptom när kroppen ska vänja sig av med kolhydrater. Får försöka med att inta något lite mer kolhydratrikt precis innan läggdags, typ ett glas mjölk... och sen hålla tummarna för att det går över snabbt. För så roligt är det ju inte att ligga sömnlös.

Fast det underligaste är att jag inte är speciellt trött. Har varit och jobbat en sväng tidigare idag och nu känns det faktiskt som att jag till och med skulle kunna orka plugga en stund. Bäst att utnyttja den känslan så länge den varar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar